Fjällbacka Kalaset 2008

Igår var en mysig, trevlig lördag på en fantastisk plats, i Fjällbacka. Jag och min barndomsvän Julia satt nere på torget och gjorde ansiktsmålningar på alla de som ville och hade det riktigt bra. Så härligt med människor som Julia, trots att vi inte setts eller pratat på ett bra tag sedan känns det som om vi såg igår.

Att måla är egentligen inte så svårt... knepet är väl egentligen att vara nöjd med det man gör och det lyckades vi med igår. Det var en kille som ville ha en fotboll på kinden och den blev la sådär... det var svårt att göra mönstret i en liten boll, på en liten kind.


Bild: lånad från Yvonnes blogg


När vi målat klart var det räkor, aioli och bröd som gällde. Julia och Charlotta gick hem och jag och Jossan gick hem till mig för att värma oss lite innan vi skulle ut igen. Gick till bryggan där vi träffade på Syster Yster med pojkvän, Christine och Janick. På bryggan var även min kusin med sin numera fru som gifte sig igår. De var så fina!

Efter en tur till Pianobaren och klockan var massor bestämde vi oss för att fortsätta till Storm. Vi dansade lite med alla 18 åringar men tröttnade ganska snabbt. Gick hem för att mötas av Henrik som stod vid spisen och stekte "krabbelurer" klockan 02.30. Sa till honom att det var första gången jag ätit nygräddade våfflor till nattamat:) Ruskigt gott var det i alla fall! Kom inte i säng förrän 04.00 och ändå var jag uppe relativt tidigt, pigg och glad.. det är precis så det skall vara!
Vardagsliv | |
#1 - - Vexy:

tack så jättemycket :)



Ha en fortsatt bra dag och fin blogg! :)

Upp