Julledigt

 Började min ledighet med att shoppa loss på Ikeas julrea och gick därifrån med två påsar fulla med julgranspynt. Åkte vidare till Ljungkile där jag gick på mitt livs näst märkligaste intervju. Hämtade Syster Yster på Torp, köpt mig en sprillans ny skidhjälm. Åkte hem, åt god mat med min karl och klädde sedan granen halva natten. Ikea = gör det själv... på alla julgranskulor och annat som skulle upp i granen var vi tvugna att först knuta en trådsmal fiskelina...

 22/12 kalas på Orust med familjen. Fick en superskön massage och åt massa god mat. Grattis Carro och Hans på era födelsedagar. Fick tyvärr ett tråkigt medelande om att någon i min närhet mår riktigt dåligt och det i sin tur ledde till att jag hela halva dagen gick runt och tänkte på hur lätt det är att förlora den vi tror på.

 23/12 firades jul med Tobias ena sida av familjen. Var på Långekärr och åt god mat, gröt som vi lagat i stress innan vi åkte dit bland annat. Fick julklappar och gav bort julklappar.

24/12 julafton hemma hos oss med våra familjer. Mysigt värre och det bästa av allt var att inga tider behövdes passas, förutom Kalla Anka då förstås. Måste ha varit riktigt snäll det gångna året för under granen, den super fina granen, låg en mängd klappar till mig.

Åkte efter jul till Sommen i Värmland coh var där i några dagar. Gjorde absolut ingenting förutom att pulsa runt i snön i Värmlands skogar. Åt ännu mer mat, spelade massa spel och umgicks med släkt och vänner.

Drog tillbaka till Fjällbacka för att snabbt packa upp Sommen packningen för att packa skidväskan och nästa dag satt jag i bilen på väg till fjällen för att fira nyår. Mycket snö, trevligt umgänge och lagom temepratur gjorde vistelsen så bra man kan önska sig. På nyårsdagen fick jag ett samtal ifrån Lerum om att en vattenläcka uppstått i min lägenhet... Sköt problemet så långt ifrån mig som möjligt och insåg snabbt att jag inget kunde göra ifrån fjällen... lika bra att inte tänka mer på det utan njuta av den semester jag hade kvar.

3/1 åkte vi till goda vänner i Oslo och besökte dem. Strosade runt på Oslos gator och firade att Christian fått det jobb han hopptas på, på en urmysig Thairesaurang, yaya´s.

5/1 Hem från Oslo, stanna till i Fjällbacka för att äta lite innan färden gick vidare till Lerum och min vattenläcka.

8/1 Sitter på jobbet.Fick reda på att en kollega skall ha barn i Juni. Allt är som vanligt.  Jag mår bra:-)

Vardagsliv | |
#1 - - sofia:

Låter som om du har haft en mysig jul :)
och skönt att höra att allt är bra med dig!
/ Sofia

Upp