Plötsligt fanns den bara där

Ett bra tag har jag gått utan någon som helst julkänsla, men idag infann den sig. Plötsligt så fanns den bara där. På jobbet har vi haft julavslutning och ätit så god mat att jag lätt kunnat rulla hem. Åt verkligen så att det stod härliga till av all kalkon, sås och potatis. Till efterätt serverades det glass, strössel och hemlagad chokladsås, mums!

Känns i benen idag efter min långa springtur som jag tog mig för igår. Lever fortfarande lite extra på att jag faktiskt gjorde det, och att det blev så långt. Långt för mig i alla fall som är allt annat än en löpare. Kändes extra bra då jag tog en extra sked sås:)

Ikväll kändes det som om det äntligen! la sig lite... allt som skulle vara fixat och donat på jobb innan alla går på ledigheter. Så otroligt skönt och i morgon har jag tänkt mig något extra här i huset. Ingen stort, utan just det där lilla som kan sätta de flesta liv på en guldkant.

Kvällen har spenderat i soffan och kolla in massa gamla room service avsnitt medan T ringt runt till halva familjen för att styra upp allt julfirande. Så skönt att inte ha ett finger med i spelet, utan lugnt luta sig tillbaka och låta honom fixa... faktiskt för en gång skull när det gäller sådana här saker,

Roligt är att resan är bokad, yes vi kommer iväg!
Vardagsliv | |
#1 - - Petra Bloggar:

vart ska du åka? nyfiken



jag är 26 (snart 2 tyvärr haha) och jobbar med produktutvekling!

Upp