Nya tankebanor

Ibland hamnar vi, jag i alla fall, i någon slags ond cirkel där de ena negativa tankarna förföljs av de andra. Istället för att gå vidare och börja på något nytt ältar jag det som inte är bra på 100 olika sätt och analyserar sönder och samman. I dag, vet inte om det berodde på den härliga morgonen jag hade, slogs jag av hur värdefull den tiden är som jag har just nu.

Såklart att jag vet det, men i all stress som ständigt tycks finnas runt omkring mig är det viktigt att stanna upp och bara vara. Vid de tillfällen då jag lyckas att bara vara, helst med de männiksor jag tycker så mycket om, då mår jag riktigt bra!

Så varför lyckas jag, alla, inte med att bara vara lite oftare... Hur kan något jag vet är så viktigt så många gånger bli förbisett...

..Idag tror jag att jag hittills lyckats. Jag har bestämt mig för att just detta, där jag är, är bra just nu!
Vardagsliv | |
#1 - - Emma:

Ååå, känner precis samma. VARFÖR kan man inte bara leva i nuet och njuta...ocvh tänka på hur himla bra man har det. Som du skriver, ibland lyckas man, ibland inte. Jag är ständigt lycklig...men ibland kan vissa negativa småsaker vinna över lyckan. Men det gäller att vinna tillbaka den!

Kram på dig!

#2 - - Isa:

Så klokt och så rätt! Tål verkligen att tänkas på, mycket oftare än man (jag i alla fall) gör!



#3 - - Emilix:

johanna! Framtidstankar. din blogg adress beskriver det som händer inne i mitt huvud.



Jag försöker, som du, att hitta lite ro. Ibland gör jag det. ibland går det inte lika bra.

Just nu velar jag om allt. mest kanske jag bara är missnöjd, utan att veta hur jag ska vända denna trend. Jag hoppas att semester kan göra susen...



Skönt att du haft en dag då du är säker. :)

Men dem tankarna kommer ju då och då, man måste värdesätta det man har. prioritera rätt...



Tack för din kommentar iallafall :D

Upp