En sorts kärlek




60137-12860137-128 60137-12860137-128 (4 av 5 möjliga. Det är inte en tår som rullar ner för mina kinder utan jag gråter hejdlöst! Ena stunden hatar jag Sten som ständigt är otrogen, gå hem till din jätte sjuka fru, vill jag säga till honom.. Men andra stunden förstår jag honom. På något sätt kan jag känna Carmens smärta och den är fruktansvärd. I den här boken får man vara med från att Carmen får beskedet att hon har cancer till det att hon väljer att lämna vår jord... sin tillvaro. Ja, detta var verkligen en sorts kärlek!! )


Sten och Carmen är det snygga storstadsparet med ett till synes perfekt liv. De är båda unga och framgångsrika inom reklamsvängen, de tillhör Amsterdams innekretsar och är lyckliga föräldrar till en liten dotter. Gott om både pengar och vänner.

Men tillvaron vräks omkull när de får beskedet att Carmen har bröstcancer. Medan hon tvingas till att byta ut sin bekymmerslösa livsstil mot en evighet av sjukhusbesök och strålbehandlingar uppför sig Sten sig som den stöttande och förstående maken, på dagarna - på nätterna blir han desto mer hämningslöst utlevande.

Plötsligt ställs den notoriskt otrogne rumlaren Sten inför det faktum att hans fru är döende. Hur ser äkta kärlek ut? Hur ska en god make vara?
Böcker | |
#1 - - Emma:

Å den måste jag läsa:)

#2 - - Johanna:

Re Emma: Ja den här boken rekomennderar jag verkligen. Var´beredd på tårar Kram

#3 - - evans:

Den boken läste jag också nyligen! Här har jag skrivit om den:
http://evans.blogg.se/1205914043_en_sorts_krlek.html

Jag tycker som du - man blir förbannad på honom samtidigt som man förstår.

Upp