Tjuvlyssnat

En man sitter och berättar för en annan man om sina fritidsintressen och bland annat att han är ordförande i en förening sedan ett år tillbaka.
Den andra mannen tittar intresserat upp från sitt kakfat och frågar hur länge han varit ordförande.
Ett år säger mannen, igen. Ja du fårstår det är sådana jobb de ger till dem som ser tillräckligt dumma ut.

Mannen med kakfatet ser förnärmad ut och harklar sig innan han säger... jasså det säger du. Själv har jag suttit ordförande för den föreningen i åtta år, det var nämligen jag som startade upp allt!
Den nuvarande ordföranden skruvar lite på sig innan han tittar ner på sitt tomma kakfat... jaha du, säger han. Nu ser jag att fatet är tomt här. Han tar sitt kakfat och går därifrån.

Ibland är det skoj att tjuvlyssna på andra... efter detta samtalet som jag hörde i fredags uppstod en pinsam tystnad och jag ville också försvinna och hämta mer kakor.
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

åå jag känner spänningen ända hit! :o) /Jossan

Upp