Med barn

Kollegorna trodde att jag var med barn... för att jag hade fått så stor mage.... Tjock... var inte det ordet de använde men i mina öronen var det detsamma. När frågan ställdes om jag tog illa vid mig, svarade jag nej, men det högg i mitt hjärta.

Mat är ett svårt kapitel och när man äntligen lever och inte tänker får man dessa kommentarer. En sak att jag själv säger och tycker om min egen kropp, men vem är ni andra att dömma hur jag lever? Skall kanske ändra mig och säga att jag visst blev besviken... eller inte
Vardagsliv | |
#1 - - Sofia:

vad är det för människor som kommer med sånna kommentarer?!! Blir så jäkla arg! Undra om de skulle uppskatta om du sa till dem att de minnsann hade lagt på sig lite. Dessutom är du ju världens finast tjej. Kan inte tänka mig att du är "stor" någonstans!
Tyvärr kommmer jag knappt i mina kläder efter sommarens grillkvällar och glass. Men ska verkligen försöka bli lite nyttigare nu i höst.
Kram!

#2 - - Johanna:

Tack!!

#3 - - Lisa:

Hej Tjejen!
Jag håller med Sofia, kan inte heller tänka mig att du är "stor" någonstans... Kvinnlig avundsjuka kallar jag det! Vilken kul idé med träff hod dig, låter jättekul! Min mobil är tyvärr knäpp just nu, annars skulle jag svarat, ska höra med Åsa o Lotta, men jag kan den 1/9! Kram

#4 - - Johanna:

re Lisa: Ja, man kan ju hoppas på att det är avundsjukan som talar. Vad kul om ni kommer, Åsa trodde att hon kunde!

Upp