Började få bråttom iväg, men satt ändå kvar.

Slog sakta upp ögonen, men stängde dem snabbt igen. Ville inte vakna och motorljuden utanför det öppna fönstret dånade i mina öron. Sträcket ut handen för att stänga av alarmet på klockan som ilsket bad mig vakna. Suckade... Trots en hel natts sömn var jag fortfarande vråltrött!

Kroppen kändes som en säck med bly som jag med all min kraft fick släpa fram över golvet, det iskalla golvet. Kom på mig själv med att jag fortfarande inte tagit fram mina tofflor...

Satte mig i soffan och tittade in i den svarta avstängda TV´n. Började få bråttom iväg, men satt ändå kvar. Tittade rakt framför mig utan att egentligen se någonting. Så trött...

Utanför fönstren hörde jag vinden blåsa, motorljuden hade försvunnit. Nu ja, tänkte jag.Nu passade det att åka iväg nu när jag redan var upp... alarmet satte igång igen coh jag fick åter släpa mig över golvet för att stänga av det. 

En tanke slog mig att jag måste ta på mig varma kläder en blåsig dag som denna, men när jag väl stod framför garderoben hade den tanken redan försvunnit.
Vardagsliv | |
Upp