Va i... tänkte jag

Hittade en gamal tröja i garderoben i morse som jag inte använt på evigheter. En vit mjuk tröja som passade det grå vädret vädret utmärkt och löven som flög emot rutan. Väl på jobbet fick tröjan många goa klappar av barnen som även de tyckte att det var en mjuk sak... och det var då jag upptäckte det!!

... hålet! Tio centimeter ovanför armbågen var det ett hål. Va i... tänkte jag när jag såg storleken på hålet, inte stort men ändå. Formen avslöjade att en cigarett måste bränt sönder tyget. Fasade över vad som skulle kunna hända, med tanke på materialet i tröjan.

Varför skall folk gå runt med de där äckliga cigaretterna och förstöra andras kläder... Det blir att göra ett försök med nål och tråd. Och hoppas bara att jag kan laga tröjan, nu när jag hittat den.
Vardagsliv | |
#1 - - Jossan:

Hej tjejen! Hoppas d e bra me dig å att helgen i Lerum va bra! Jag hoppas min helg här i Halmstad blir bra, ska bli skönt att inte göra nåt me skolan till helgen utan bara va...! Ha d bäst, kram /J

#2 - - johanna:

re Jossan: Åh ja, helgen var fantastisk. vad händer i Halmstad då? Om du skall vara ledig? Kram

Upp