Matilde

Boken Matilde av Denise Rudberg är avklarad. Boken har ett lätt språk vilket gör att det är en lättläst bok. Ibland behöver man läsa böcker som inet kräver att hjärnan arbetar på helvarv.

Matilde
Bild från adlibris.se
Matilde svänger in genom grinden till sitt lilla hus på Mariaberget med de två döttrarna i baksätet. Hon suckar lyckligt över den oas i tillvaron det lilla huset blivit då hon efter skilsmässan desperat behövde en plats att finna sin jämvikt igen tillsammans med barnen. Att bryta med Sebastian var en nödvändighet för hennes överlevnad men samtidigt hennes största sorg i livet.
Först nu, fyra år efter separationen, känner hon sig mogen att göra något för sig själv igen och hon har börjat skriva på en roman och till och med sagt upp sig från jobbet på reklambyrån. Men skrivandet har gått trögt på sista tiden och ger henne mest ångest, och inte blev det bättre av att falla för den framgångsrike författaren Adrian på skrivarkursen. Som tur är finns barndomsvännen Tomas där med sina glamorösa fester och extravaganta leverne i den enorma vindsvåning han precis flyttat in i. Hans konstnärskap har givit honom möjligheter att göra nästan allt som faller honom in och som nyseparerad behöver även han en stabil vän.

Romanen om den drömmande rödlockiga Matilde beskriver en värld som pendlar mellan ett ansvarslöst singelliv och de verkligt stora utmaningar som föräldraskapet innebär. Det är en berättelse om att äntligen våga leva ut sina drömmar och om att kanske ännu en gång i livet våga möta kärleken. Matilde är den andra delen i en löst sammanhållen trilogi.


Böcker | |
#1 - - Sofia:

Hej tjejen!
Hoppas att allt är bra med dig!
Har du läst en bok som heter P.S Jag älskar dig?
Hörde två tjejer stå och diskutera hur bra den är på i kön på Ica så jag blev lite sugen på att läsa den :)
kram!

#2 - - johanna:

re Sofia: klart jag har läst den!! Eller rärttare sagt lyssnade jag på den som ljudbok med tuva Novotny som uppläsare. Tyckte grymt bra om boken så det ligger mig varmt om hjärtat att rekomendera den till dig för jag tror att även du skulle uppskatta den! Kram på dig, hur trivs ni i er nya lägenhet?

#3 - - Sofia:

Med ett så gott omdöme från dig så ska jag ta och införskaffa den! Trivs som fisken i vattnet i lägenheten fast det är hur mkt som helst kvar att göra ..får hoppas att man får någorlunda ordning till jul :) kram!

#4 - - Johanna:

re Sofia: Låter ju toppen. Har pratat med Karin om att eventulett ha en vin kväll hos henne längre fram i januari. Vad säger du om detta? Å så får jag ta mig till Ullricehamn å hälsa på er. ha det gott

#5 - - Anonym:

Har vartit och köpt boken nu så ska krypa upp i soffan med en kopp te och läsa. Det låter som en toppenidé med vinkväll tycker jag =)
Ha de!

Upp