Går förbi de små bagarna med jämna mellan rum och andas... andas

Pepparkaksbaken är i full gång och den starka doften som uppstår när man satt pepparkakorna i ungen är verkligen fantastisk. Går förbi de små bagarna med jämna mellan rum och andas... andas. Igår såg jag att någon börjat hänga upp julbelysningen i Lerum, och jag hoppas verkligen att de bara börjat och inte är färdiga ännu... två ljusslingor hänger upp, en i mitt hus och så ytterliggare en brevid. I Göteborg lyser allt och i mörkret blir de små ljusen så otroligt mysiga.

Jag längtar efter julen, men ännu känns det inte riktigt ok. Trots att det snart bara är en månad kvar känns det bättre att vänta med att längta tills december, då känns det ok. Har nu börjat fundera på vad ni önskar er i julklapp? Har så smått börjat på årets önskelista och igår fick reda på min första present. En fleecetröja från skolan. Toppen tänkte jag, men ändrade mig när jag provade storlekarna... som vanligt drunknar jag i det som passar till en "normalbyggd" människa.
Vardagsliv | |
Upp