Vad ger du någon som du tror redan har det mesta!

Att ge presenter är något jag verkligen tycker är roligt, oftast... Det är roligt när man vet vad man skall ge, man planerar och har roligt under tiden man köper och slår in sina paket. Men sedan finns det stunder då hjärnan låser sig och man vet inte vad man skall ge...

Efter att ha läst ett långt mail från mamma, som för övrigt borde ha en blogg jag hade verkligen läst den, står vi återigen i funderingarna, vad skalll här ges? En liten ide har jag i alla fall, men om den tänker jag inte skriva här eftersom personen som skall få paketet läser min blogg emellanåt. Mamma du får helt enkelt ring mig!

Mitt tänk har oftast varit att ge bort något som jag själv skulle bli glad över att få, men tiden gick och många av mina intressen delades inte längre helt med mina vänner. Vi var olika och tyckte om olika saker. Numera köper jag oftast saker som personen jag skall ge presenten av skall ha någon form av nytta utav.

Ikväll kommer syster yster hit. Det var en rolig överraskning när hon ringde och sa att hon skulle komma hemmåt och att hon gärna ville träffa mig. Skall bli både roligt och skönt att få se henne igen. Ibland saknar jag henne mer än avd jag vill erkänna. På fredag kommer en gammal vän ifrån Borås och hälsar på vilket också skall bli skoj.

Mitt liv i Lerum börjar falla på plats, kanske är det dags att flytta igen:) Kanske är det sommaren som så smått tittat fram som gör livet lättare att leva, eller så är det vänner som runt omkring som gör att jag känner att jag hör hemma lite varstans. Igår var Stina hos mig. Vi hade djupa samtal till långt in på natten. Skönt att få prata av sig med någon som lyssnar
Vardagsliv | |
#1 - - mammut:

Jag saknar dina mail!!

#2 - - Johanna:

Re mammut: Jo, tydligen är det många som gör det... får snart sätta mig och knåpa ihop något bra. Har en del bra saekr att skriva om:)

Upp