En tur med bilen

Har upptäckt hur mycket jag älskar att vara ledig. Inte för att jag inte gillar att arbeta, absolut inte. Skulle jag inte arbeta skulle jag inte heller kunna ta ledigt...

I onsdags åkte jag och Tobias till Syster Yster nere i Lund. Fick äntligen se hennes nya hem dit hon och en annan tjej flyttat in. En trea som faktiskt var himla mysig, enda jag saknade var lite av Syrrans möbelemang, det fanns mest möbler och andra saker som tillhörde A. Kom ganska sent och hann inte med så mycket mer än att kolla in hur de bodde och prata lite innan vi gick och la oss i deras vardagsrum. (Ida hade bäddat åt oss, hur snäll syster som helst)

Torsdagen spenderade Ida med att plugga och jag och Tobias åkte till Köpenhamn där vi strosade runt bland alla olika sorters människor. Tog en öl i Nyhavn och åt brända mandlar medan vi lyssnade på olika gatumusikanter. Kollade på en helt underbar fotoutställning, hur lyckas en del?!? Vi tog tåget över för att bara vara, och det fick vi verkligen. På kvällen gick vi på bio, med dansk text. Såg Lucky number sleven som faktiskt var riktigt bra! Vi åt massa popcorn och trodde vi skulle hoppa av ilska i våra biostolar när det blev nått fel på filmen. Helt plötsligt, naturligtvis när det var som mest spännande, stoppade filmen och allt blev helt svart. Något medelande om avd som hänt fick vi inte, men efter ett tag startadedilmen igen och vi fick alla se hur det slutade... ett slut som få av oss kunnar räknat ut.

Fredag var det shopping som gällde. Kändes som jag handlade massor, men när jag kom hem och visade Ida verkade det inte alls lika mycket som det gjort på stan. Tobias köpte också en hel del, bland annat ett par råsnygga skor! (Jag köpte inga skor, däremot två klänningar plus lite annat) Åt mat på Ha Long och jag valde något som var döstarkt!! Det kändes som om hela jag brann och när jag frågade Tobias om det syntes sa han nej..tur det. Kanske inte super kul att sitta och äta samtidigt som det slår lågor över hela ansiktet... På kvällen lgade vi mat i tjejernas lägenhet och såg på film. Super mysigt!

Lördag, firade Ida som fyller år på onsdag och åt världens godaste fruktsallad. Min nya favvo frukt tror jag är mango. Sedan skulle Ida plugga inför sin tenta och vi begav oss hemmåt. Stannade till i Tylösand och hade en helt underbar lördag. Shit vilka hus som ligger där!?! Bland det bästa som finns är att göra små minisemestrar! Jag och Tobias hade i alla fall super skoj!

I söndags var vi i Göteborg och kollade på en lägenhet och sedan gick vi på stan. Vädret i helgen har varit skumt. Sol och regn om vartannat... åkte därför hem på kvällen och hyrde en film, en svensk - den utvala, som var sådär. Storyn var bra men de fick inte till det riktigt... Nu väntar verkligheten igen...
Vardagsliv | |
#1 - - Anonym:

å va mysigt ni verkar ha haft d! Kram Jossan

#2 - - Johanna:

hade vi verkligen! Hoppas ni hade det döroligt på bröllopet i helegn å att Robban hittade nått att ta på sig... konstigt att gå på bröllpo naken... eller!?!

Upp