Vikariebrist!!

Är tok sjuk och tankarna på att stanna hemma och bara kurera mig var på högsta nivå idag! Men som den människa jag är kravlar jag mig även en tidig mogon som denna, upp ur sängen och proppar kroppen full av små vita tabletter.

En av mina kollegor, Karin, har fått allvarliga problem med sin rygg och har fått en läkartid idag. Vi får se vad fabror doktor säger... om hon får komma tillbaka till oss eller inte. Jag hoppas naturigtvis att hon får någon mirakel medicin och snabbt är på fötterna hos oss igen. Tyvärr är det många som är sjuka just nu, eller hemma och vårdad sina sjuka barn och vikarierna är få. Idag får vi klara oss bäst vi kan och jag funderar naturligtvis på hur det gått om jag också stannat hemma.

Igår efter studiedagen, som ärligt talat var ett sömnpiller större delen av dagen, gick jag och la mig med en gång jag kom hem. Med en frossa så jag inte äns orkade gå till TV´n, som står fem meter bort, och titta på vare sig Let´s Dance- backstage eller Lost, ja då insåg jag hur dålig jag var. Orkade inte äns ta mig dit för att sätta igång videon och spela in...

Jag blir sällan sjuk, och brukar oftast när jag väl bli det ignorera det. Menar, hur kul är det egentligen att vara sjuk!?! Men de gånger jag faktiskt blir sjuk så blir jag det oftast riktigt ordentligt. Så den här gången, alla nära och kära, är det min tur att beklaga mig över den hemska influensa som etsatt sig fast i min kropp... Snart slutar mina piller verka och då får jag banne mig lida eftersom jag inte har några fler... Får köpa mer alvedon och en febertermometer när jag slutar klockan ett senare idag!

Vardagsliv | |
Upp