Har själv gett mig en friskförklaring

Vem har tid att ligga på latsidan? Än mindre ligga och vara sjuk... inte jag!! Har massor jag måste göra och snart kommer min efterlängtade soffa (fast jag har köpt en tre sitts...) och jag måste spara massa pengar. Alltså inte vara hemma från jobbet...

Idag är det min absoluta favorit dag på hela veckan, fredag! Och jag har dagen till ära förklarat mig själv frisk. När jag kom till jobbet i morse hade vi tydligen popcorn kalas, inte mig helt emot jag älskar ju popcorn...

Senare i kväll, efter jag slutat runt 18, åker jag hem till Fjällbacka för att sedan åka vidare till Gausta. Mamma har lovat att packa min väska så att det bara är för mig att hoppa in i bilen och sova, hur skönt låter inte det!?! Toppen mamma!!

Gausta börjar bli riktigt grymt och nu var det länge sedan jag var där. Nyår... hm, när jag var mindre brukade vi åka dit nästan varje helg, men sen blev jag och syster yster stora och våra liv flyttades från Fjällbacka till andra orter.

På jobbet, jag över allt tycks det som, är längtan stor efter att få åka skidor. De som inte längtar efter redan inbokade resor längar efter att boka. Att åka skidor, men snön virvlandes runt dina pjäxor är en grym känsla som inte kan mätas med mycket. Så se upp i backen, nu kommer jag, äntligen!!


40151-35
Gasutablikk


Vardagsliv | |
Upp