Apoteket

Nu bär det av till de äldre människornas place, apoteket. Absolut ingen favvoritsyssla, men som tur är behöver jag inte stå i receptekön. Den kön brukar alltid vara så himla lång och de bakom disken skall förklara den ena medicinen efter den andra.

Förra gången jag var på apoteket för att handla alvedon till Karin var det en dam framför mig som skulle köpa strumpor för sitt åderbrock. Herre Jisses vilken tid det skulle ta!! Och som vanligt, ja det brukar vara så av någon anledning, hade jag ställt mig totalt fel kö.

Caroline ringde mig igår, när jag låg och könde mig som sjukast, om jag inte hade lust och följa med henne in till stan (Göteborg alltså)... sa att jag skulle ringa om jag kände mig bättre, men efter att verkligen ha kännt efter så tror jag inte att jag skulle orka. För övrigt sa hon i samtalet att jag var gammal!! Ja, så gmmal som jag var åkte jag väl inte hem så ofta på helgerna. Fick påminna damen om min ålder och att jag visst åker hem emellan åt. Så gammal är jag faktiskt inte!!
Vardagsliv | |
#1 - - sofia:

Hej Vännen!

Tråkigt att höra att du är sjuker! Hoppas du är på bättringsvägen! Här är det oxå lite snuvigt, vet inte hur många små näsor jag snyter per dag *ler*

Ska du göra något skojsigt till helgen?

Många kramar/ Sofia

#2 - - Johanna:

Re Sofia: Ja, som du ser är jag frisk och till helgen väntar frisk fjällluft. Hoppas allt är bra med dej, ta hand om dej. Hoppas på att snart ses. Kram

Upp