Trevliga grannar

Igår efter en lång dag på arbetet, ja det kändes så eftersom jag arbetade sent... Konstigt att en dag känns så mycket längre när man har det sena passet... promenerade jag sakta hemåt i ett snöigt Lerum. Det är inte längre så kallt och snön hade lagt sig som ett vitt duntäcke över gatorna.

På vägen hem passerar jag en bro över en å. I gatlycktornas ljus funderade på vad jag skulle göra när jag ensam kom hem till mitt nya hem. Fortsätta packa upp flyttsaker var ett förslag jag hade på listan och bestämde mig där i snön för att det skulle få fylla min kväll.

Väl hemma tände jag lite ljus och skulle precis till att börja sortera och packa upp när det knackade på dörren. Utanför stod mina grannar från lägenheten under och med sig hade de nybakade muffins och en fin kaktus liknande växt. De hälsade mig välkommen till huset och sa att jag var välkommen ner till dem när helst jag så önskade. Blev otroligt glad över att ha fått så till ett första intryck, trevliga grannar, och tackade ja till denna inbjudan. Senare kom även Conny, min hyresvärd på besök och det var säkert 100 saker jag glömde fråga honom om även om jag faktiskt kom ihåg en del.

Idag har jag bokat min första tid i tvättstugan. Får väl se om jag kommer levande därifrån eller om tvättmaskinen äter upp mig.

Vardagsliv | |
Upp