Pussar och mys

Hur mysigt kan det inte få vara bland?

Idag var jag på biblioteket med några barn. Uppkrupna i en soffa, satt vi och läste högt ur en bok. Plötsligt kom det fram en söt liten pojke och satte sig brevid oss. Det visade sig senare att denna pojke kände en utav "mina" flickor och medan jag satt och läste satt de och höll varandra i handen medan han emellan åt gav henne små pussar. Funderade på om det inte hade varit mysigt ifall någon hade gett mej små pussar, men kom fram till att det inte hade varit det. En av anledningarna.. eftersom jag Inte känner någon här i Lerum, i alla fall inte på det sättet att jag hade velat få pussar av dem. En annan anledning, så snuvig som jag är vill jag vare sig ha eller ge några pussar just nu.

Men när man jobbar med små barn får man både kramar, pussar och gossa... vare sig man är snuvig eller inte. Men... jag skall absolut inte klaga. Jag har det ju toppen bra!
Vardagsliv | |
#1 - - sofia:

Hej hjärtat!

Skönt att höra att det går bra på jobbet och att barnen är så mysiga :) Här är allt bara fint och livet går sin gilla gång..hihi..ser fram emot att komma på besök i din lägenhet!! Puss o kram!

#2 - - Johanna:

re Sofia: Härligt att livet inte står still, får j´man väl ändå lov att tycka. Ser också fram emot ditt besök. Nu börjar jag så smått komma i ordning!

Upp