Maria Westerlind

Att vakna i morse var mer än svårt. Det kändes som om ögonen var ihopklistrade och deras högsta önskan var att få somna om och förbli stängda. Fick ta mig ett rejält tag i kragen och hoppas dra mig ur sängen.

Syster Yster ringde, hon hade precis som jag haft en tröttis morgon och var medan hon ringde på väg till busshållplatsen. Hon var som vanligt orolig att hon inte skulle hitta, eller komma för sent så att bussen redan hunnit gå.

På vägen till jobbet lyssnade jag på rix morgonzoo, en skam här i Lerum eftersom alla tycks lyssna på morgongänget i radio city.
Väl på jobbet var jag super tidigt och inga barn hade ännu kommit. Har hunnit pyssla och syssla med massor av saker som behövde göras, men även sitta här vid Internet en stund.

Har kollat in Maria Westerlinds collection. Handlade ju ett par plagg av dem härom tiden..

Den här veckan är det fullt upp, och måndag som annars brukar kännas så grå och trist känns riktigt bra.

Måndag: Tvätta och även hinna med kvällsmötet på jobbet. Skall nog även försöka göra en liten röjning hemma.

Tisdag: Jobbar sent och efter mitt fasta jobb skall jag på en arbetsintervju för extrajobb, håll tummarna för mig.

Onsdag: Efter jobbet skall jag åka och hälsa på en kompis och hennes lilla Simon. En snart  fem månader gammal kille.

Torsdag: Bokrea!! Skall till Göteborg med Sofia

Fredag: Balett i Borås och eventuellt fest med gamla studiekompisar

Lördag: 25 års kalas. Kan eventuellt ha min nya Maria Westerlind klänning.

Söndag: Tillbaka till Lerum, vart jag nu befinner mig.

Vardagsliv | |
#1 - - sofia:

hej vännen!
Vad är det för jobbintervju du ska på?
Låter spännande :) Du får uppdatera mig på torsdag om vi kan ses då. Det hänger på om jag kan låna bil för med buss/tåg är jag inte i Götet förrän kl fyra, vilket känns lite väl sent.. kramar!

#2 - - Johanna:

re Sofia: Ja en riktigt uppdatering väntar dig! Hoppas och hopaps på att vi kan ses. Hör av dej så fort du vet om du får låna bilen... fyra e nog sent ja.

Upp