Hur roligt kan det vara att skotta snö klockan ett på natten?

Klockan ett i natt vaknade jag av ett himla oväsen utanför fönstret. En bil körde fram och tillbaka och verkade inte riktigt veta vart den skulle. Låg ett tag och funderade på vad det var för ljud, när man vaknar så där mitt i natten är det sällan man är klarvaken med en gång…

Efter ett tag förstod jag att det måste vara en snöskottare som höll på utanför och jag tassade försiktigt fram till fönstret för att kika efter. Mycket riktigt, fram och tillbaka körde en man med en gammal pickup bil som han satt någon form av skopa fram till. Varje gång han satte ner skopan i asfalten lät det som om huset skulle rivas upp, det skakade och lät. Tassade tillbaka till den varma sängen och hoppades att han snart skulle vara klar… Hur roligt kan det vara att skotta snö klockan ett på natten? Till slut måste han ha varit klar för ljuden tystnade och jag kunde somna om.

När jag vaknade i morse var parkeringarna åter igen snöande, så mycket har det snöat här i Lerum inatt. Hoppas att de skottar medan jag är borta.
 
Jobbet är fortfarande roligt. Otroligt snälla och lydiga barn, som till största delen gör som de blir tillsagda. Inte för att de alltid blir tillsagda om vad de skall göra, absolut inte!! De är otroligt självständiga små varelser som har otroligt stora hjärtan. Att kunna känna sig hemma på sin arbetsplats måste vara toppen, och så toppen har jag det just nu!

 T. kom hem ifrån Salbach i natt. Han har också haft det toppen med massa sol och mängder av skidåkning. Lyckans honom!
Vardagsliv | |
Upp