Gammal i stan

Som de äldre brukar säga, så rusar tiden verkligen förbi. Jag är vid det här laget en Lerums bo… ja det är faktiskt sant. Genom en annons i Lerums markblad, Lerums Tidning, har jag fått tag på en alldeles utomordentligt bra lägenhet! En etta, kallas den, men man skulle snarare kunna säga att jag bor i en tvåa. En liten tvåa som är alldeles lagom för mig. Har planerat i dagar för hur jag skall möblera och vad jag skall köpa, men det är först när man verkligen är på plats som man kan ta det rätta besluten om vad det är som behövs för att göra stället hemtrevligt.

Mamma och Pappa har varit här två gånger med en massa av mina saker. Helt tokigt vad mycket man samlar på sig!! Igår när de åkte till Fjällbacka funderade jag på hur orättvist det ibland kan vara. De som kört extra för min skull hade nu en lång väg hem innan de kunde lägga sej, tidigt upp skulle de också… medan jag… ja jag kunde i princip lägga mej ner på studs och sova när helst jag ville…

Båtmässa på fredag. Skall bli spännande, men jag tror inte att det bli någon båt för mig i år heller…det får ligga på hyllan ytterliggare några år. Just nu har jag fullt upp med att bo här i Lerum. Nu är jag gammal i stan...
Vardagsliv | |
Upp