En helg på vägen...

Fredag:

Slutade klockan fyra i fredags och fick tokstressa mig hem och fixa i ordning mig för kvällens aktiviteter. Blev som vanligt lite sen, dock inte så mycket som man skulle kunna tro... men den här gången var det riktigt bra att jag var sen. På vägen vid Härskogen hade en olycka inträffat kort innan jag befann mig på plats och alla bilar blev ståendes innan vi fick beskrivningar om en annan väg vi kunde köra i stället.

Halvt stressad, men ändå tacksam för att det inte var jag som blev inburen i ambulanserna, trampade jag försiktigt på gasen (det var extremt halt) för att hinna dansa lite balett.

Väl på tåget hade jag dagens tur nummer två. Mina balett vänner hade tittat på OS när Sverige spelade Hockey och sedan kollat på diverse dans filmer. Jag hann vara med och göra hela korta balett passet och kände med en gång att jag saknat dansen.

Sedan var det fest med Åsa och Kajsa! Mycket trevligt, med lagom dricka och lagom folk ute, faktiskt ganska mycket. Dock mycket yngre människor och vi kände oss en aningens gamla... Det var hur som helt jätte roligt att åter vara i Borås och få dansa och träffa människor.

Lördag:

Gick på stan i Borås med Åsa och Lisa för att shoppa lite. Hittade dock inte något och det enda som hamnade i min väska den här dagen var rengörings svervetter från Loreal. Sedan åkte jag hem till Lerum igen och förberedde mig för nästa kalas... I Lysekil.

Kom dit och upptäckte till min fasa att jag glömt min, hur bra som helst paket, till Robert. Hur pinsamt korkat var inte det!?! Ett kort hade jag till och med knåpat ihop... ja, ja jag får väl skicka den till honom... Festen var för övrigt helt ok. Födelsedagsbarnen, Robban, Emma och Andreas... ja Josefin hade glömt säga att det var ett gemensamt kalas, hade förberett en himla massa. God mat och sent i säng, hesa av all kareoke somnade jag.

Var rasen på Tobias som ännu en gång stannade hemme. Börjar Tröttna med stort T!!

Söndag:

Brunch på Jönssons katt, i  Lysekil med ett trött lite bakis kalasgäng. Åt en skum macka med en blandning av ägg, räkor och!! skinka... den var i alla fall god. Därefter åkte jag till Torp där jag, helt oväntat, köpte julte! Smakade på Kristinas i julas och tyckte att det var så gott...  Förutom det blev det en veckorevyn och en dricka... men det var mysigt att gå och kolla i affärer, själv, med hockey finalen i OS i öronen. Grattis Sverige, tre kronor, till ett OS guld!!

Vidare mot Göteborg och radion medelar att olycka nr. 2 den här helgen har inträffat. En olycka i tingstadstunneln med fem bilar inblandade.
Stannade på Ikea, bättre att vänta där än i en kö vid tunneln, tänkte jag. Köpte tavlor och lite växter innan jag äntligen kunde åka till Lerum, och stanna där! I alla fall för några timmar!

Vardagsliv | |
Upp