En dag på jobbet...

Med en liten hand hårt kramandes runt min nacke gick jag iväg bort emot gungorna. Plötsligt kände jag en duns emot axeln och ett svagt ljud började höras, någon snarkade mig svagt i örat. Samtidigt som jag tittade på den lilla killen, som snarare hängde än låg, i min famn kände jag en annan liten hand ta tag i min lediga arm.
- Ohanna, ja fjysej, sa en späd liten röst. Med en sovandes kille på ena armen och i den andra en snuvig ursöt liten tjej, ja då kan man inte annat än att le.
- Fryser du? Frågade jag, fast hon just talat om det för mig. Här ute som är så varmt, fortsatte jag. Och det var det faktiskt. Solen lyset så att det riktigt värmde på ryggen.
- Ja Ohanna, jag fjysej. Kan vi inte leka nått?
Vi började spela boll och efter ett tag vandrade vi allihop in igen.
Vardagsliv | |
Upp