Vaknade och det var snö...

Vaknade med världens huvudvärk, dock ingen baksmälla fast det nästan kändes så. Kunde inte somna i natt utan låg och vred och vände på mig. Varför skall det vara så svårt att somna ibland? Lade mig redan vid tio, men somnade säkert inte förrän vid ett, halv två...

När jag väl tagit mig ur sängen, började såklart tidigt idag, och drog upp persinnerna fick jag dagens sämsta överraskning: Det var snö ute, igen. Det har så smått börjat kännas som vår ute nu, och senaste i går satt jag och en mamma och pratade om att det varit 15 grader i skuggan någon stans i Sverige. Ja inte är det då varmt här inte. Grått och trist och jag har ingen lust att gå ut!

Jossan ringde mig igår, var hur kul som helst att prata. Ibland, som hon sa, har man ingen tind över... allt bara rullar på och vad hinner man egentligen? Ibland ingenting medan man andra gånger hinner betydligt mer än vad man räknat med.

Efter jobbet igår satte jag mig och såg på American Idol som jag spelat in ifrån i måndags. Det är ett tvlillingpar som bara inte är kloka. Skrattade när en av bröderna hoppade av tävlingen, för att sedan få be om att komma tillbaka. Det är roligt att se skillanden mellan de svenska deltagarna och de amerikanska i tävlingen, för skillnaden är stor!

Senare idag skall vi ha hjärt och lugnräddnings kurs... Bra att kunna antar jag... och även om jag redan har den är det enormt bra för mig att få träna. Tror nämligen att jag har glömt det mesta..
Vardagsliv | |
Upp