Syr som aldrig förr

Hann precis innanför dörrarna till tygaffären, innan de stängde för dagen igår. Köpte tråd som passade hur bra som helst till mina tidigare införskaffade tyger. Efter det var det bara att sätta sig och sy... trodde jag! Fick först ägna en stor tid åt att leta efter mina knappnålar, efter det skulle jag läsa och lära hur man använde mitt nya strykjärn och sedan skulle jag läsa och lära hur man använde symaskinen och sedan... ja sedan var det bara att sätta igång.

Hela kvällen satt jag och nålade och sydde, sprettade såklart en hel del också:) Resultatet? Gardinstängerna sitter för nära väggarna vilket gör att tyget hänger snett på ett märkligt sätt. Men jag är i alla fall nöjd, de blev inte helt toppen men ändå helt ok.

Nu skall jag bara hem och städa bort alla trådar och strykbrädor som fortfarande ligger frammer. Vem vet, jag kanske syr både det ena och det andra en dag...

Vardagsliv | |
Upp