Påskfirande

Har suttit utklädd till påskkärring i timmar nu... Ännu mer fräknar än vanligt alltså och en massa rosa/rött klet på kinderna. Barnen tyckte att det var hur kul som helst!

Ja så var det dags, vår förskolas första påsklunch. Alla var där! I alla fall de som betydde något och vi åt och vi drack. Utanför dörren hade påskharen lämnat en korg med glass och för allt detta sjöng vi... det var verkligen roligt att göra något extra och när man ser hur uppskattat det är fylls man av en märklig känsla av lycka.

Ibland har jag tänkt på hur lite som krävs för att göra mig lycklig... men många gånger är det lite som gör mig olycklig. Efter många stunder då jag verkligen funderat på vad jag vill med mitt liv, har jag inte kommit fram till en enda given tanke... hur deppigt är inte det!?!

Igår efter alla mina jobb fick jag ett städryck och började göra i ordning i alla mina garderober. Bestämde mig då för att investera i en ny byrå till mina underkläder som nu bor i olika platspåsar. Har hittat en fin byrå på ikea som jag nog skall köpa... nån gång.
Vardagsliv | |
Upp