På väg

Ibland klarar man betydligt mer än vad man från en början trott kan vara möjligt. Hela resan började egenligen med en sådan upplevese, när vi skulle gå upp klockan 03.45 för att hinna bli färdiga innan taxin kom och hämtade oss. Jag som trott att jag aldrig skulle vakna, gjorde detta alldeles utmärkt utan att vara allt för trött.

Det kändes enormt lyxigt att bli hämtad hemma vid dörren och sedan lämnad precis utanför landvetters terminal. Var glad att Tobias lyckats övertala mig till att låta bilen stå kvar hemma. Satt och njöt av att vi äntligen var på väg medan Tobias småpratade med, den för mig, allt för morgonpigga chauffören. Såklart lite orolig över om jag glömt något hemma. Hade jag allt jag behövde med mig? Troligen fanns allt jag någosin skulle behöva nerpackat plus lite extra som aldrig skulle komma till använding.

Flyglatsen var precis som vanligt. Jag ville shoppa in i sista stund och Tobias fick stressen på mig, allt som vanligt alltså. Åt en snabb dyr frukost och fick sedan sitta och vänta vid gaten en enormt lång stund innan det var dags. Vi var på väg till Paris!! Resan som vi planerat för så länge och sett fram mot, nu var det dags.
Vardagsliv | |
Upp